رنگ آستری ساختمانی (3 نوع رنگ آستر ساختمان)

رنگ آستر مورد استفاده در رنگ آمیزی هر پروژه ساختمانی  به دو شکل کلی انجام می شود :1- رنگ آستر ویژه  2-استفاده از خود رنگ اصلی

وظیفه عمده  رنگ آستر چسبندگی بیشتر رنگ اصلی به سطح زیرین است و بدین ترتیب رنگ آستری می تواند  سایه های رو هم افتادگی رنگ اصلی مشخص نشود .در اینجا به بررسی سه نوع رنگ آستری ساختمانی شامل 1- رنگ آستری پلاستیک 2- رنگ آستری روغنی 3- رنگ آستری اکریلیک

%D8%B1%D9%86%DA%AF %D8%A2%D8%B3%D8%AA%D8%B1%DB%8C

 

1- رنگ آستری پلاستیک

رنگ آستری پلاستیک

بیشترین کاربرد رنگ های پلاستیک معمولا برای رنگ آمیزی سقف ساختمان است؛ چنین رنگ هایی لکه پذیر بوده و به سادگی نمی شود لکه های روی آن را پاک کرد؛ پس توصیه می کنیم از این رنگ تنها برای سقف ها استفاده کنید که نیازی به تمیز کردن ندارنداما چرا برای رنگ پلاستیک به رنگ آستری نیاز داریم؟ پاسخ آن است که  با وجود این که این نوع از رنگ ها از خیلی وقت پیش کاربرد داشته اند ؛ ولی روی سطح خوب پخش نمی شوند چون غلظت بالایی دارند و رد قلمو باقی می ماند. پس رنگ  آستر پلاستیکی و یا بتونه رنگ پلاستیک نقش مهمی در کیفیت نهایی رنگ شده با رنگ پلاستیک دارد.برای زیرسازی رنگ پلاستیک درست کردن بتونه پلاستیک مرحله مهمی است. این بتونه درست کردنی متفاوت از بتونه روغی می باشد و مثل درست کردن گچ است.  اگر زیر کار شما گچ می باشد ابتدا باید یک دست رنگ بعنوان استر بزنید تا قابل بتونه کاری بشود ولی اگر زیرکار رنگ شده باشد میتوانید بتونه کاری بکنید.

آستر رنگ پلاستیک از جمله پرایمر های پر کاربرد می باشد که در دبه های پلاستیکی 20 لیتری عرضه می شود.

همچنین جهت دریافت قیمت ضد زنگ زینک ریچ و قیمت رنگ اپوکسی پلی آمید و رنگ پلی اورتان براق می توانید با کارشناسان رنگ صنعتی ترنج تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید :   ضد زنگ زینک ریچ اپوکسی | ضد زنگ سفید | ضد زنگ روغنی

2- رنگ آستری روغنی

رنگ آستری روغنی

ضد آب بودن و قابلیت شستشوی رنگ روغنی از عوامل مهم در کاربرد زیاد رنگ روغنی است. علت این مسأله بساختار شیمیایی رنگ روغنی می باشد. رنگ روغنی پایه ی حلال نفتی دارد و بنابراین در آب حل نمی شود. پس خیلی آسان با آب شسته می شود. و برخلاف رنگ پلاستیکی که دارای پایه ی آبی هستند، رنگ  روغنی معمولا مقاومت کمی در برابر آب دارند.

اما زیرسازی رنگ روغنی عامل مهمی در کیفیت نهایی رنگ روغنی دارد.اگر سطح زیرین از قبل دارای رنگ روغنی باشد ؛مراحل اجرای رنگ روغن شامل بتونه یا زیرسازی، رنگ آستر، 1 یا دو دست رنگ برروی رنگ آستر و رنگ نهایی می شود و  بین هر مرحله حداقل 24 ساعت زمان لازم است. پس در بهترین حالت، رنگ آمیزی رنگ روغنی با توجه به خشک شدن رنگ آستری روغنی در کمتر از 3 یا 4 روز پایان نمی یابد.

اما حالت های دیگر سطح زیرین تمهیدات دیگری برای زیرسازی رنگ روغنی می طلبد و نیاز به رنگ آستری روغن پیدا می شود؛ به طور مثال اگر گچ دیوار به سبب رطوبت به حالت ورقه‌ای و یا بادکرده در آمده است ابتدا باید آنها را با کاردک پهن یا برس سیمی، ترمیم کرده و در صورت نیاز با یک لایه گچ، سطح را صاف و هموار نمود. سپس روی آن را با کاردک کشید تا تکه‌های اضافی ریخته شود. سپس از رنگ آستری روغنی زیر کار استفاده کرده تا گچ دیوار سفت شده و از ترک خوردن جلوگیری کند. همچنین دیوار آماده بتونه و آستر شود. از فواید دیگر رنگ آستری روغنی زیر کار، ایجاد انسجام در لایه‌های رنگ بر دیوار است. بعد از خشک شدن رنگ آستری روغن در این مرحله باید دیوار با بتونه زیرسازی شود؛ که با توجه به نوع کار یک یا دو دست بتونه می‌شود.

2- رنگ آستری روغنی

پس از هموارسازی بتونه و پاک‌سازی آن،  وارد مرحله ی رنگ آمیزی می شوند آستر اول رنگ روغن را با قلمو و غلطک اجرا می کنند. که معمولاً پیش از رنگ کاری بر سطوح گوناگون  دیوار انجام می شود. همانطور که قبلا گفته شد ؛ برای رنگ  آستری روغنی  از رنگ آستر ویژه استفاده می شود و یا در برخی موارد خود رنگ اصلی روغنی مورد استفاده قرار می گیرد.که در هر دو صورت به آن آستر می‌گویند. رنگ آستری روغنی سطح بسیار خوبی را برای رنگ آمیزی نهایی بوجود می‌آورد و کوتاهی در استفاده از رنگ آستری روغنی برنگ روغنی نهایی چسبندگی مناسبی نخواهد داشت و شاید نیاز به رنگ زدن مجدد ایجاد شود.

بیشتر بخوانید :   فروش ضد زنگ زینک کرومات ارزان

رنگ آستری ساختمانی

بعد از خشک شدن رنگ نوبت به لکه گیری یا بتونه ی نوبت دوم می شود،که در این مرحله ایرادات باقی مانده بر روی دیوار اصلاح می شوند.

برای رنگ آمیزی دیواری که قبلاً رنگ شده نیازی به روغن کاری نیست ولی لکه گیری و ترمیم ترک ها، سنباده کاری، آستر اول و دوم حتما قبل از رنگ آمیزی نهایی انجام می شود. خشک شدن هر یک از مراحل قبلی برای تثبیت رنگ رویه بسیار ضروری است.

تنوع بالایی از انواع رنگ های صنعتی برای پوشش سطوح مختلف در بازار عرضه می‌شود که یکی از نمونه های کاربردی آن رنگ روغنی است. انواع رنگ روغنی با درجه های کیفی متنوع برای پوشش سطوح مختلف استفاده می شوند. یکی از کاربردهای این نوع از رنگها، استفاده از آن به عنوان آستر است.

مزایای استفاده از رنگ آستر روغنی

تنوع در کیفیت و فرمولاسیون این نوع از رنگ ها باعث شده تا قیمت رنگ آستر روغنی نیز در رنج های گوناگونی عرضه شود. استفاده از این نوع دسته بندی رنگی به عنوان آستر مزایای قابل توجهی دارد که باعث کاربرد بالای آن در صنایع مختلف شده است. اکثر رنگ های روغنی که به عنوان آستر استفاده می شوند ضد آب هستند که این قابلیت باعث جلوگیری از نفوذ آب به سطوحی می شود که در آستر آنها از رنگ روغنی استفاده شده است. مقاومت و ماندگاری بالای این نوع از آسترها نیز از دیگر مزیت های استفاده آن در سطوح مختلف است. استفاده از آسترهای روغنی در سطوح مختلف باعث می‌شود تا پوشش های رنگی که روی آن زده می شود دارای بیشترین میزان ماندگاری باشند.

بیشتر بخوانید :   بازار فروش ضد زنگ اپوکسی شیروانی

قیمت رنگ آستر روغنی

تنوع در قیمت رنگ آستر روغنی از جمله مواردی است که در نمونه محصولات عرضه شده در بازار شاهد آن هستیم. این رنگ ها به دلیل استفاده آنها در آستر، از اهمیت بالایی برخوردارند و از ویژگی های خاصی برخوردارند. تنوع در رنگ های روغنی آستر با توجه به نوع سطح و کیفیت رنگ آمیزی در مکان مورد نظر متغیر است. متناسب با نوع کاربرد و سطح مورد نظر، می توان نمونه محصولاتی با قیمت های متنوع خریداری کرد. شرکت و برند تولید کننده نیز از دیگر مواردی هستند که روی قیمت این محصولات تاثیرگذارند. برخی از شرکت ها محصولاتی با درجه کیفی بالا عرضه می کنند که متناسب با نوع محصول نیز قیمت عرضه آنها بالا خواهد بود.

حجم خرید نیز از دیگر فاکتورهای مهمی است که با رنج قیمت رنگ آستر روغنی رابطه مستقیم دارد. خرید این محصول در حجم های عمده برای مخاطبان به صرفه تر از حجم های پایین است. فروشگاه اینترنتی ترنج نیز یکی از مراکز عرضه کننده این رنگ در حجم های بالا است. برای خرید عمده رنگ آستر روغنی با مناسب ترین قیمت عرضه می توانید با کارشناسان فروش مجموعه ارتباط برقرار کنید.

3- رنگ آستری اکریلیک

رنگ آستری اکریلیک

یکی از رنگ های آستری مورد استفاده در نقاشی ساختمان آکریلیک می باشد.

این آستر بسا خته شده با رزین های آکریلیک است که برای ماندگاری و مهیا کردن سطوح زیری ساختمان از قبیل گچ، سیمان، بتن و غیره قبل از رنگ آمیزی استفاده می گردد.

رنگ اکریلیک آستری شفاف و بی رنگ است و با قدرت نفوذ عالی در داخل مصالح ساختمانی قدرت چسبندگی رنگ و نفوذ رنگ را بر روی سطح زیرین خود کاهش می دهد. سرعت بالای خشک شدن این آستر حداکثر نیم ساعت است و امکان را می دهد  که سایر مراحل رنگ آمیزی به سرعت ادامه یابد.

همچنین جهت دریافت آموزش تولید و اجرای رنگ زینک ریچ می توانید با کارشناسان رنگ ترنج تماس بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.