پخش رنگ هوا خشک

رنگ هوا خشک از جمله رنگ های پرکاربرد صنعتی و ساختمانی محسوب می گردد. در رنگ هواخشک فیلم بر اساس تبخیر حلال های آلی یا آب و به همره واکنش پیوند دهنده با اکسیژن هوا پخت می شود.

زمان خشک شدن رنگ هوا خشک بیش از هر چیز دیگر به دما بستگی دارد. واکنش پیوند دهنده با اکسیژن معمولا در بالاتر از صفر درجه سانتی گراد انجام می شود. رنگ های روغنی و آلکیدی جزء رنگ های هوا خشک متداول در صنعت هستند.

برای حفاظت و رنگ آمیزی از لوله های فلزی  لازم است، لوله ها و سطوح فلزی را با رنگ هواخشک  پايه حلال رنگ آمیزی کنید. این رنگ ها تا دمای 60 درجه سانتی گراد را تحمل می کنند و در برابر افزایش دما جزئی مقاوم هستند.

رای رقیق کردن رنگ هوا خشک  پايه آب همانطور که از اسم آن پیداست آب نیاز است  برای رقیق کردن رنگ هوا خشک پایه حلال به تینر روغنی نیاز است و به همین جهت این محصول سبب آلودگی محیط نمی شود. شرکت الوان یکی از تولید کننده های رنگ هوا خشک آلکیدی پایه حلال و رنگ هوا خشک پايه آب می باشد که از دیگر ویژگی های این رنگ می توان به سرعت خشک شدن بالا، مقاومت در برابر نور ماورا بنفش و تابش های شدید خورشید، مقاومت در برابر تنش ها و فرسودگی، سهولت در اجرای رنگ آمیزی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید :   صادرات عمده رنگ اپوکسی درجه 1

بعد از استفاده از این رنگ پوششی معادل 30 میکرون ایجاد می کند و هر لیتر می تواند 12-10 متر مربع را پوشش دهد. بعد از رنگ آمیزی چیزی حدود 1 ساعت برای خشک شدن رنگ زمان لازم است.

چنانچه قصد دارید بعد از اعمال لایه اول رنگ لایه دوم را روی سطح مورد نظر قرار دهید لازم است یک ساعت صبر کنید، البته زمان خشک شدن آن تحت تاثیر دمای محیط، میزان رطوبت، جریان هوا نیز قرار دارد. رنگ هوا خشک پايه آب تولید شده در شرکت الوان جز دسته رنگ های براق است.

نحوه استفاده از رنگ هوا خشک پايه آب

قبل از هر کاری باید سطح مورد نظر را به خوبی تمیز کنید و هر گونه چربی و گرد و غبار را از سطح پاک کنید. سطحی که برای اولین بار رنگ می شود باید کاملا عاری از چربی باشد و سطح آن با استفاده از سنباده کاملا نرم شود.

نحوه استفاده از رنگ هوا خشک پايه آب

چنانچه قبلا سطح فلز و یا سیمان رنگ شده است باید رنگ قبلی توسط سنباده پاک شود. در رنگ هوا خشک پایه آب با استفاده از مقداری آب رنگ را رقیق کنید و به خوبی آب و رنگ را بهم بزنید تا مخلوط شوند.

میزان رقیق کردن رنگ تحت تاثیر سطح زیر کار، دما و وسیله رنگ آمیزی قرار دارد ولی در شرایط نرمال چنانچه قصد دارید با پیستوله رنگ آمیزی انجام دهید میزان اختلاط آب باید بر حسب درصد وزنی 60-40 درصد و چنانچه قصد دارید از قلم مو استفاده کنید میزان اختلاط 50-30 درصد باشد. در زمان رنگ آمیزی لازم است دما و رطوبت محیط به ترتیب 35-10 درجه و 80 درصد باشد.

بیشتر بخوانید :   فروش مستقیم رنگ اپوکسی آهن

بعد از اتمام رنگ آمیزی وسایل مورد نظر را با آب گرم و صابون به خوبی بشویید و درب ظرف رنگ را ببندید و آن را در انبار خنک، دور از نور خورشید نگهدارید. بهترین زمان استفاده از آن تا 30 ماه بعد از تاریخ تولید است.

تهیه رنگ مخصوص هوا خشک

سایت ترنج به عنوان مرکز پخش رنگ هوا خشک پايه آب می باشد. جهت تهیه انواع رنگ هوا خشک پايه آب می توانید از مشاوره رایگان ارائه شده در سایت بهره ببرید و سپس اقدام به تهیه محصول مورد نظر خود کنید.

2

  1. میزان رقیق کردن رنگ تحت تاثیر سطح زیر کار، دما و وسیله رنگ آمیزی قرار دارد ولی در شرایط نرمال چنانچه قصد دارید با پیستوله رنگ آمیزی انجام دهید میزان اختلاط آب باید بر حسب درصد وزنی 60-40 درصد و چنانچه قصد دارید از قلم مو استفاده کنید میزان اختلاط 50-30 درصد باشد…درباره قلم مو و پیستوله درصد ها را گفتین ولی درباره غلطک هم ممنون میشم نوع اختلاط را بگین

    • سلام درباره غلطک میزان اختلاط با تینر معمولا 10 تا 20 درصد و البته باز به دستوراعلمی سازنده حتما دقت کنید روی قوطی ها درج می گردد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.